31 October 2009

Takaful...Sudahkah Anda Memilikinya?


Post kali ini,ingin saya berkongsi tentang keperluan perancanagn kewangan yang betul. Saya juga selaku wakil Takaful ingin berkongsi serba sedikit kepentingan mempunyai plan Takaful sebagai pelampung apabila kita dilanda musibah.


Tidak siapa mahukan musibah melanda atau menimpa kita. Tetapi jika terjadi adakah kita sudah bersedia untuk perkara tersebut. Masyarakat kita belum cukup terbuka dan mempunyai kesedaran untuk memiliki plan-plan Takaful berbanding dengan masyarakat lain.

Masyarakat kita, jika bapa ada seekar tanah, kemudian diwariskan kepada anak, belum tentu anak akan wariskan pulak kepada anaknya....ye itulah hakikatnya.

Perbincangan kali ini saya ingin perkenalkan beberapa plan yang ada dalam Takaful yang amat sesuai untuk semua.


"Kami tidak pernah inginkan sesuatu yang malang berlaku ke atas anda, kerana itulah persediaan untuk memiliki perancangan awal yang teliti dapat melindungi anda dan orang tersayang untuk menempuh hidup dengan selesa tanpa sebarang kesulitan. Insurans hayat menawarkan anda perlindungan terhadap kejadian yang tidak diingini, apatah lagi kesulitan hidup termasuk kecederaan, penyakit, hilang upaya atau kehilangan orang tersayang. Hidup akan lebih terjamin apabila anda dan keluarga anda dilindungi daripada menghadapi sebarang risiko dalam hidup."

1. Mesra

Adakah anda sedang merancang masa depan anda? Kami di Etiqa Takaful sentiasa memahami kehendak anda agar kami dapat membantu anda dengan menyediakan keperluan anda yang anda idamkan.

Ini dengan membanut anda menyimpan serta memberikan anda perlindungan yang anda perlukan agar anda dapat menenteramkan jiwa untuk hidup lebih bahagia.

MANFAAT
Manfaat Mesra dibayar jika berlaku kematian atau hilang upaya kekal menyeluruh dan bagi hilang upaya kekal menyeluruh manfaat akan dibayar secara beransur-ansur selama 5 tahun sebanyak 10% setahun dan ansuran terakhir pada kadar 60%.

SUMBANGAN
Jumlah sumbangan tahunan yang akan dibayar akan menentukan amaun perlindungan yang diperolehi dengan didarabkan dengan pendarab jadual yang berasaskan pada umur dan tempoh perlindungan. Nisbah sumbangan bagi simpanan adalah lebih apabila tempoh kontrak meningkat.


No comments: